Senior Marketingcommunicatie Specialist

Ben jij een ervaren professional, een echte denkende doener en word jij enthousiast van de volle breedte van marketingcommunicatie binnen een ambitieuze investeringsmaatschappij? Wil je bouwen aan merk, zichtbaarheid én duurzame impact? Ga jij aan van zowel het ontwikkelen en uitrollen van de communicatiestrategie, het optimaliseren van de digital performance als van het organiseren van zakelijke events? En wil jij parttime (2 of 3 dagen) aan de slag? Dan is deze rol bij Bolster Investment Partners jou op het lijf geschreven en gaan we graag het gesprek met je aan!

Wat ga je doen als Senior Marketingcommunicatie Specialist?
Misschien kunnen we beter stellen: waar ga je NIET mee aan de slag binnen deze rol bij Bolster Investment Partners?! Want vanuit deze dynamische en veelzijdige rol krijg je een allround verantwoordelijkheid, pak je de regie en neem je het team van Bolster als ‘Go-To-Expert’ mee in de volle breedte van marketingcommunicatie.

Je bent de drijvende kracht achter de marketing- en communicatiestrategie. Of het nu gaat om het doorpakken op de aangescherpte positionering, het vertalen van verschillende boodschappen naar diverse zakelijke stakeholders waaronder familiebedrijven en investeerders, of het ontwikkelen van relatie events; jij bent de communicatieve spin-in-het-web die de marketing- en communicatiestrategie in samenwerking met je collega’s naar het volgende level brengt.

Als Senior Marketingcommunicatie Specialist ga jij samen met je collega’s van Bolster en een aantal externe partners daadkrachtig aan de slag met het verder invulling geven aan de ingezette koers. Je bouwt verder aan de naamsbekendheid, zichtbaarheid en reputatie van Bolster (ook op het gebied van de ESG-agenda van Bolster) en versterkt de online en offline mediastrategie. Door het verder brengen van het marketing- en communicatiebeleid lever je een directe bijdrage aan de groeiambities van dit mooie bedrijf.

Binnen deze positie ga jij o.a. aan de slag met:

  • Verder ontwikkelen van de marketing- en communicatiestrategie en deze effectief vertalen naar structuur, planning en concrete acties
  • Doorpakken op de positionering van Bolster en het versterken van de merkidentiteit
  • Verder ontwikkelen en borgen van een consistente huisstijl
  • Contentontwikkeling en creatie voor diverse kanalen (o.a. social media, nieuwsbrieven)
  • Optimalisatie en actualisatie van de website (gebruikservaring en vindbaarheid)
  • Naamsbekendheid, zichtbaarheid en impact van Bolster verder vergroten (zowel intern als extern) door huidige aanpak te optimaliseren en nieuwe campagne elementen toe te voegen
  • (Mede) bepalen, opvolgen en communiceren van de ESG-agenda van Bolster en haar deelnemingen
  • Uitbouwen en onderhouden van mediarelaties
  • Coördineren en organiseren van meerdere B2B events per jaar
  • Inzetten en analyseren van digitale tools zoals Leadinfo, Hotjar, Google Analytics en Salesforce ter ondersteuning van marketing- en salestargets.

Wij zoeken een Senior Marketingcommunicatie Specialist met:

  • Een afgeronde Hbo- of Wo-opleiding
  • Minimaal 5 tot 7 jaar ervaring in marketingcommunicatie
  • Ervaring in B2B is een must, ervaring binnen financiële dienstverlening een pre
  • Affiniteit met ESG en duurzame investeringen is een pre
  • Sterk ontwikkelde schrijfvaardigheden in NL en EN
  • Ervaring in contentcreatie, digital marketing, leadgeneration en eventmanagement
  • Ervaring met (soortgelijke) tools als InDesign, Canva, Leadinfo en Hotjar

Verder herken je jezelf in de volgende omschrijving:

  • Je bent een echte denkende doener; een strategisch denker met een hands-on mentaliteit die moeiteloos schakelt tussen strategie en uitvoering
  • Je hebt zelfstartend vermogen en combineert dit met een proactieve houding
  • Je hebt schakelkracht waardoor je kunt doorpakken en bent bovendien flexibel, waardoor je effectief kan blijven werken als er verschillende onderwerpen op je bord liggen
  • Je neemt van nature creativiteit mee, maar wel met een pragmatische inslag waardoor je ideeën snel omzet in daden
  • Je bent organisatiesensitief en je stakeholdermanagement is zowel intern als extern van uitstekend niveau0
  • Je brengt een positieve drive mee waarmee je niet alleen op de inhoud maar ook op de persoon dingen voor elkaar krijgt binnen de organisatie

Dit kan je verwachten 

  • Een rol met veel verantwoordelijkheid en de ruimte om keuzes te maken
  • Samenwerken met een gedreven team
  • Een plek waar je de komende jaren kan gaan meebouwen aan de groeiambities van deze organisatie
  • De ruimte om naast je rol in dienstverband bij Bolster, ook nog andere (zakelijke) activiteiten voor jezelf aan te houden

En verder o.a.:

  • Een marktconform salaris passend bij jouw ervaring en deze organisatie
  • Variabele bonusregeling oplopend tot 2 maandsalarissen
  • Vakantietoeslag van 8%
  • Goede pensioenregeling
  • 28-vakantiedagen (op basis van 40 uur p.w.)
  • Parttime dienstverband 16 tot (liefst) 24 uur p.w.
  • Contract voor bepaalde tijd van 12 maanden, met uitzicht op vast
  • Woon-werk vergoeding

Ik wil een betekenisvolle bijdrage leveren aan de groei van bedrijven en actief meedenken over strategieën die het succes kunnen vergroten bij onze portfoliobedrijven.

Willem de Rooij
Associate