Infoplaza Group

  • Omzet:
    € 12 miljoen
  • Participatie sinds:
    2020
  • Belang:
    42,5%

Aanbieder van weersverwachtingen en weer-gerelateerde content

Infoplaza Group

Infoplaza, opgericht in 2008, biedt meteorologische informatie en analyses op basis van toonaangevende technologieën, waarbij gebruiksgemak centraal staat. Deze informatie wordt via bekende websites en apps zoals Weerplaza en Buienalarm aangeboden aan consumenten in Nederland en België. Daarnaast biedt Infoplaza op maat gemaakte oplossingen voor bedrijven en organisaties actief in onder meer de olie- en gassector, bouwsector, openbaar vervoer en evenementen. Tevens is Infoplaza partner van verschillende media, waaronder DPG Media, Telegraaf Media Groep en NOS.

Met haar instap faciliteerde Bolster de overname van Weeronline door Infoplaza. Hierdoor werd het nummer 1 weerplatform in de Benelux gecreëerd. Met de gecombineerde ontwikkelkracht en het benutten van de complementaire kennis zal het fusiebedrijf in staat zijn de komende jaren haar marktleidende positie verder te versterken. In het fusie bedrijf zijn c. 100 medewerkers actief verdeeld over kantoren in Houten, Amsterdam en Atyrau (Kazachstan).

Bolster contact: Mark van Rijn Robbert van Kampen Rosa Neuberg
"Via haar apps en websites worden maandelijks meer dan 10 miljoen unieke gebruikers bereikt"

“Met Bolster als minderheidsaandeelhouder verkeren wij in de optimale positie om als ondernemers de koers te blijven bepalen en onze ambities te verwezenlijken, met alle ondersteuning in kennis, kapitaal en kunde van een betrokken aandeelhouder.”

MENNO BOM EN RENÉ WESTENING – DGA’S